Reference

Parametrizace a standardizace forecastingu

Klient

Puxdesign - kontinuálně rostoucí software development business

Puxdesign jsou webaři tělem i duší, již 18 úspěšných let s kontinuálním růstem. Dokážou sledovat nejmodernější trendy a ikdyž jsou spíše menší společností nebojí se velkých projektů pro nadnárodní firmy, které provedou na úrovni (a možná i nad ní) světové konkurence mnohem větších firem. To ovšem přináší i potřebu datově podloženého forecastingu, který by pružně dovedl simulovat jak detailnější profit a cash flow dopady různých scénářů businessu podle velikosti a typu projektů, ale i časovou náročnost a potřeby investic do lidských zdrojů konkrétních rolí.

Výchozí stav

  • Pouze high-level krátkodobé plánování.
  • Minimální zhodnocení nákladové náročnosti na základě různých typů plánovaných projektů.
  • Absence kapacitního plánování potřeb zdrojů.
  • Nízká reálnost vyhodnocení profitability projektů.

Naše řešení

  • Rozklíčování business procesů a jejich dopady do profitu a cash flow.
  • Kategorizace projektů, kvantifikace podprocesů a zdrojů, identifikace standardizovaných vzorů pro forecasting.
  • Vytvoření plánovacích nástrojů, které přímo vychází ze škálovatelných parametrů ovlivňující business s možností tvorby flexibilních plánů pro zhodnocení alternativních scénářů.
  • Pomoc s vytvořením scénářů dlouhodobých plánů, které zvažují různé vývoje businessu se zohledněním potenciálních dopadů do P&L, využití kapacit zdrojů a vyhodnocením potřeby investic.

Souhrn

  • Zmapování procesů od výroby až k zákazníkovi
  • Vhodné propojení a využití dostupných dat businessu
  • Modelování adekvátních nástrojů pro strategické rozhodování
  • Projekt ~110 hod

Slovo klienta

"Po letech růstu jsme se dostali do bodu, kde jsme museli změnit náš přístup k plánování jako malé firmy, abychom udrželi kvalitu dodávaných služeb a spokojenost stávajících zákazníků, tak i mohli úspěšně usilovat o nové projekty a zákazníky se stejnou kvalitou. Martin nám pomohl dívat se na naše procesy a činnosti z jiného pohledu, který nám napomohl identifikovat neefektivity, úzká hrdla, ale také potvrdit to co děláme dobře. Zároveň dokázal všechny tyto i zdánlivě nefinanční informace přetvořit v pružný plánovací model. To vše nám výrazně pomohlo v taktickém i strategickém rozhodování."
Petr Kameník
COO

Martin Klen Business consulting

Představení

Přináším přes 20 let zkušeností v business analysis a finančním managementu jak z velkých nadnárodních firem, tak i z místních firem střední a větší velikosti. Těžím z dlouhodobé spolupráce se všemi funkcemi podniku, hlavně s obchodem a marketingem. Prakticky ve všech rolích bylo mým úkolem nastavování procesů, jejich standardizace, centralizace a automatizace a to v souladu s požadavky businessu.

Klíčové kompetence

  • Analýza business procesů
  • Identifikace klíčových parametrů pro rozhodování
  • Modelování výhledů a finančních projekcí
  • Design a doporučení adekvátních reportovacích nástrojů
  • Interpretace business dat
  • Podpora při strategickém rozhodování
Martin Klen Business consulting