Reference

Vývoj eCommerce business case simulátoru

Klient

Konica Minolta - globální print & scan business
Konica Minolta – to je globální business pokrývající širokou škálu od kancelářských služeb, komerčního a průmyslového tisku, optických systémů pro průmyslové použití, funkční materiály v automotive, stavebnictví nebo i kinematografii, až po podnikání v oblasti zdravotní péče. Společně s Puxdesign jsme byli osloveni pro vyhotovení eCommerce auditu, kde má část spočívala v business analýze a vytvoření funkčního modelu pro vyhodnocení profit & cash flow dopadů možných scénářů businessu nového evropského eCommerce nástroje, jehož pilot probíhal v zemích Beneluxu.

Výchozí stav

  • Zadání pro vytvoření eCommerce řešení bez kvantifikace business KPIs.
  • Minimální návaznost high-level projektových cílů s plánovanými eCommerce procesy.
  • Chybějící business analýza možných dopadů různých způsobů eCommerce nastavení.

Naše řešení

  • Rozklíčování eCommerce business procesů a identifikace řídících parametrů.
  • Vytvoření výpočetního nástroje nákupního košíku pro simulaci profit & cash flow výsledku v různých kombinacích typů prodeje a portfolia.
  • Identifikace dodatečných nákladů spojených s vytvořením, údržbou a samotným provozem eCommerce řešení.
  • Vytvoření eCommerce business case nástroje, který simuluje možné P&L a CF dopady dle scénářů s různými objemy, vahami produktového portfolia a kombinacemi typů prodeje.

Souhrn

  • Zmapování procesů od výroby až k zákazníkovi
  • Vhodné propojení a využití dostupných dat businessu
  • Modelování adekvátních nástrojů pro strategické rozhodování
  • Projekt ~80 hod

Slovo klienta

"Stáli jsme před zdánlivě jasným zadáním – vytvořit a zprovoznit nový eCommerce pro obchodní zastoupení Konica Minolta v Evropě. Martin nám prostřednictvím simulačního nástroje odkryl možné dopady jak z hlediska objemu a struktury produktového portfolia, tak i jiných způsobů prodeje či služby. To nám výrazně napomohlo ve škálování produktových kombinací i zvážení vhodnosti prodeje produktu jako služby a také k samotnému zhodnocení reálnosti KPI cílů celoevropského eCommerce."
David Erbmann
Manager eCommerce / CX IT Europe

Martin Klen Business consulting

Představení

Přináším přes 20 let zkušeností v business analysis a finančním managementu jak z velkých nadnárodních firem, tak i z místních firem střední a větší velikosti. Těžím z dlouhodobé spolupráce se všemi funkcemi podniku, hlavně s obchodem a marketingem. Prakticky ve všech rolích bylo mým úkolem nastavování procesů, jejich standardizace, centralizace a automatizace a to v souladu s požadavky businessu.

Klíčové kompetence

  • Analýza business procesů
  • Identifikace klíčových parametrů pro rozhodování
  • Modelování výhledů a finančních projekcí
  • Design a doporučení adekvátních reportovacích nástrojů
  • Interpretace business dat
  • Podpora při strategickém rozhodování
Martin Klen Business consulting