Reference
Vývoj eCommerce business case simulátoru
Klient
Konica Minolta - globální print & scan business
Konica Minolta – to je globální business pokrývající širokou škálu od kancelářských služeb, komerčního a průmyslového tisku, optických systémů pro průmyslové použití, funkční materiály v automotive, stavebnictví nebo i kinematografii, až po podnikání v oblasti zdravotní péče. Společně s Puxdesign jsme byli osloveni pro vyhotovení eCommerce auditu, kde má část spočívala v business analýze a vytvoření funkčního modelu pro vyhodnocení profit & cash flow dopadů možných scénářů businessu nového evropského eCommerce nástroje, jehož pilot probíhal v zemích Beneluxu.
Výchozí stav
- Zadání pro vytvoření eCommerce řešení bez kvantifikace business KPIs.
- Minimální návaznost high-level projektových cílů s plánovanými eCommerce procesy.
- Chybějící business analýza možných dopadů různých způsobů eCommerce nastavení.
Naše řešení
- Rozklíčování eCommerce business procesů a identifikace řídících parametrů.
- Vytvoření výpočetního nástroje nákupního košíku pro simulaci profit & cash flow výsledku v různých kombinacích typů prodeje a portfolia.
- Identifikace dodatečných nákladů spojených s vytvořením, údržbou a samotným provozem eCommerce řešení.
- Vytvoření eCommerce business case nástroje, který simuluje možné P&L a CF dopady dle scénářů s různými objemy, vahami produktového portfolia a kombinacemi typů prodeje.
Souhrn
- Zmapování procesů od výroby až k zákazníkovi
- Vhodné propojení a využití dostupných dat businessu
- Modelování adekvátních nástrojů pro strategické rozhodování
- Projekt ~80 hod
Slovo klienta
"Stáli jsme před zdánlivě jasným zadáním – vytvořit a zprovoznit nový eCommerce pro obchodní zastoupení Konica Minolta v Evropě. Martin nám prostřednictvím simulačního nástroje odkryl možné dopady jak z hlediska objemu a struktury produktového portfolia, tak i jiných způsobů prodeje či služby. To nám výrazně napomohlo ve škálování produktových kombinací i zvážení vhodnosti prodeje produktu jako služby a také k samotnému zhodnocení reálnosti KPI cílů celoevropského eCommerce."David Erbmann
Manager eCommerce / CX IT Europe
Renfield - dynamicky rostoucí investment development business
Standardizace reportingu s integrací projektového managementu
Zaloto - flexibilní, rychle se měnící a komplexní financial marketplace startup
Externí pomoc s finančním řízením a vhodná intepretace business dat
Puxdesign - kontinuálně rostoucí software development business
Parametrizace a standardizace forecastingu
Allgene - distribuční business v oblasti laboratorního vybavení a materiálu
Identifikace a predikce zákaznické a produktové profitability
Konica Minolta - globální print & scan business
Vývoj eCommerce business case simulátoru
Cidérka - Nápojová výroba zaměřená na prémiový zákaznický segment
Identifikace nákladovosti produktů a správné cenotvorby
Bisaku - Zavedený šperkařský business s vlastní výrobou
Identifikace profitability produktů a prodejních kanálů
Martin Klen Business consulting
Představení
Přináším přes 20 let zkušeností v business analysis a finančním managementu jak z velkých nadnárodních firem, tak i z místních firem střední a větší velikosti. Těžím z dlouhodobé spolupráce se všemi funkcemi podniku, hlavně s obchodem a marketingem. Prakticky ve všech rolích bylo mým úkolem nastavování procesů, jejich standardizace, centralizace a automatizace a to v souladu s požadavky businessu.
Klíčové kompetence
- Analýza business procesů
- Identifikace klíčových parametrů pro rozhodování
- Modelování výhledů a finančních projekcí
- Design a doporučení adekvátních reportovacích nástrojů
- Interpretace business dat
- Podpora při strategickém rozhodování