Reference

Identifikace nákladovosti produktů a správné cenotvorby

Klient

Cidérka - Nápojová výroba zaměřená na prémiový zákaznický segment

Cidérka – to jsou nadšení výrobci cideru a moštu, vyrábí řemeslně, bez zbytečné chemie a s respektem k přírodě. V začátcích jejich výroba byla velice malá a tím pádem neřešili, jestli s něčím stráví zbytečně moc času nebo zda mají úzká hrdla ve výrobě, či logistice. Nicméně, s přicházejícím úspěchem jak na lokálním trhu, tak i následně v renomovaných světových soutěžích bylo již potřeba toto řešit, aby bylo možno včas reagovat na rostoucí objemy při zachování top kvality a zároveň si dokázat predikovat, které produkty a zákaznické segmenty je potřeba prioritizovat se správnými obchodními parametry.

Výchozí stav

  • Chybějící výrobní kalkulace, pouze hrubé, pocitové odhady.
  • Cenotvorba nesouvisející s reálnou nákladovostí.
  • Absence propojení v reportingu profitability bez objemového zhodnocení dopadu do P&L.

Naše řešení

  • Detailní analýza nákupních a výrobních procesů s přímou kvantifikací v kalkulacích produktových výrobních nákladů.
  • Vyjádření logistických a marketingových nákladů dle prodejních kanálů.
  • Propojení do jednotného modelu umožňující vyjádření reálné profitability produktů.
  • Vytvoření jednoduchého plánovacího modelu zohledňujícím jak celkové objemy, tak i váhy produktového a zákaznického portfolia společně se simulací cenotvorby s přímým dopadem do P&L.

Souhrn

  • Zmapování procesů od výroby až k zákazníkovi
  • Modelování adekvátních nástrojů pro strategické rozhodování
  • Projekt ~24 hod

Slovo klienta

"Co začalo jako koníček, se rychle změnilo na regulérní business s vlastní výrobou, logistikou, marketingem, obchodem – prostě komplexní business, jen v malém. S rostoucími objemy jsme ale nestačili identifikovat úzká hrdla, neefektivitu nebo nesprávnou cenotvorbu, takže bylo těžké na tyto věci reagovat. Martin nám pomohl s výrobními kalkulacemi, zároveň je jednoduše spojil do simulačního modelu a propojil s cenotvorbou. To nám velice rychle odpovědělo na otázky a mohli pružně reagovat změnou složení portfolia, či přenastavením cenotvorby. Je skvělé, že se Martin dokáže věnovat i takovým malým společnostem jako jsme my."
Zuzana Kameníková
obchodní ředitelka

Martin Klen Business consulting

Představení

Přináším přes 20 let zkušeností v business analysis a finančním managementu jak z velkých nadnárodních firem, tak i z místních firem střední a větší velikosti. Těžím z dlouhodobé spolupráce se všemi funkcemi podniku, hlavně s obchodem a marketingem. Prakticky ve všech rolích bylo mým úkolem nastavování procesů, jejich standardizace, centralizace a automatizace a to v souladu s požadavky businessu.

Klíčové kompetence

  • Analýza business procesů
  • Identifikace klíčových parametrů pro rozhodování
  • Modelování výhledů a finančních projekcí
  • Design a doporučení adekvátních reportovacích nástrojů
  • Interpretace business dat
  • Podpora při strategickém rozhodování
Martin Klen Business consulting