Identifikace nákladovosti produktů a správné cenotvorby
Klient
Cidérka - Nápojová výroba zaměřená na prémiový zákaznický segmentCidérka – to jsou nadšení výrobci cideru a moštu, vyrábí řemeslně, bez zbytečné chemie a s respektem k přírodě. V začátcích jejich výroba byla velice malá a tím pádem neřešili, jestli s něčím stráví zbytečně moc času nebo zda mají úzká hrdla ve výrobě, či logistice. Nicméně, s přicházejícím úspěchem jak na lokálním trhu, tak i následně v renomovaných světových soutěžích bylo již potřeba toto řešit, aby bylo možno včas reagovat na rostoucí objemy při zachování top kvality a zároveň si dokázat predikovat, které produkty a zákaznické segmenty je potřeba prioritizovat se správnými obchodními parametry.
Výchozí stav
- Chybějící výrobní kalkulace, pouze hrubé, pocitové odhady.
- Cenotvorba nesouvisející s reálnou nákladovostí.
- Absence propojení v reportingu profitability bez objemového zhodnocení dopadu do P&L.
Naše řešení
- Detailní analýza nákupních a výrobních procesů s přímou kvantifikací v kalkulacích produktových výrobních nákladů.
- Vyjádření logistických a marketingových nákladů dle prodejních kanálů.
- Propojení do jednotného modelu umožňující vyjádření reálné profitability produktů.
- Vytvoření jednoduchého plánovacího modelu zohledňujícím jak celkové objemy, tak i váhy produktového a zákaznického portfolia společně se simulací cenotvorby s přímým dopadem do P&L.
Souhrn
- Zmapování procesů od výroby až k zákazníkovi
- Modelování adekvátních nástrojů pro strategické rozhodování
- Projekt ~24 hod
Slovo klienta
"Co začalo jako koníček, se rychle změnilo na regulérní business s vlastní výrobou, logistikou, marketingem, obchodem – prostě komplexní business, jen v malém. S rostoucími objemy jsme ale nestačili identifikovat úzká hrdla, neefektivitu nebo nesprávnou cenotvorbu, takže bylo těžké na tyto věci reagovat. Martin nám pomohl s výrobními kalkulacemi, zároveň je jednoduše spojil do simulačního modelu a propojil s cenotvorbou. To nám velice rychle odpovědělo na otázky a mohli pružně reagovat změnou složení portfolia, či přenastavením cenotvorby. Je skvělé, že se Martin dokáže věnovat i takovým malým společnostem jako jsme my."Standardizace reportingu s integrací projektového managementu
Externí pomoc s finančním řízením a vhodná intepretace business dat
Parametrizace a standardizace forecastingu
Identifikace a predikce zákaznické a produktové profitability
Vývoj eCommerce business case simulátoru
Identifikace nákladovosti produktů a správné cenotvorby
Identifikace profitability produktů a prodejních kanálů
Martin Klen Business consulting
Představení
Přináším přes 20 let zkušeností v business analysis a finančním managementu jak z velkých nadnárodních firem, tak i z místních firem střední a větší velikosti. Těžím z dlouhodobé spolupráce se všemi funkcemi podniku, hlavně s obchodem a marketingem. Prakticky ve všech rolích bylo mým úkolem nastavování procesů, jejich standardizace, centralizace a automatizace a to v souladu s požadavky businessu.
Klíčové kompetence
- Analýza business procesů
- Identifikace klíčových parametrů pro rozhodování
- Modelování výhledů a finančních projekcí
- Design a doporučení adekvátních reportovacích nástrojů
- Interpretace business dat
- Podpora při strategickém rozhodování