Identifikace profitability produktů a prodejních kanálů
Klient
Bisaku - Zavedený šperkařský business s vlastní výrobouBisaku je rodinná šperkařská firma se zaměřením na snubní a zásnubní prsteny s důrazem na řemeslné zpracování ve vlastní zlatnické dílně. Obchodně pokryli velká města ČR s přesahem na Slovensko a nově i Rakousko. Jejich výroba zahrnuje jak klasické řemeslo, tak i pracují s moderními pokročilými technologiemi. Společně jsme rozklíčovali obchodní část – profitabilitu prodejních kanálů a produktových skupin a následně jsme se zaměřili i na reálnou nákladovost výroby a identifikovali úzká hrdla ve výrobě. To pomohlo v rozhodování o cílení produktového portfolia, nastavení správné cenotvorby i přenastavení procesů ve výrobě.
Výchozí stav
- Minimální obchodní reporting vycházející pouze z objednávkových dat.
- Chybějící výrobní kalkulace, pouze hrubé odhady nákladovosti prodeje.
- Absence propojení v reportingu profitability.
- Prakticky žádné plánování na základě definovaných KPIs.
Naše řešení
- Rozklíčování business procesů a jejich dopady do profitability.
- Revize a vhodná alokace prodejních a marketingových nákladů.
- Detailní analýza nákupních a výrobních procesů s přímou kvantifikací v kalkulacích produktových výrobních nákladů.
- Sjednocení dat do konzistentního reportingového ekosystému umožňující standardizovaný pohled na data zahrnující kompletní profitabilitu produktů a prodejních kanálů.
- Vytvoření plánovacích nástrojů, které přímo vychází ze škálovatelných parametrů ovlivňující business s možností tvorby flexibilních plánů pro zhodnocení alternativních scénářů.
Souhrn
- Vhodné propojení a využití dostupných dat businessu
- Zmapování procesů od výroby až k zákazníkovi
- Návrh reportingového ekosystému
- Modelování adekvátních nástrojů pro strategické rozhodování
- Projekt ~120 hod
Standardizace reportingu s integrací projektového managementu
Externí pomoc s finančním řízením a vhodná intepretace business dat
Parametrizace a standardizace forecastingu
Identifikace a predikce zákaznické a produktové profitability
Vývoj eCommerce business case simulátoru
Identifikace nákladovosti produktů a správné cenotvorby
Identifikace profitability produktů a prodejních kanálů
Martin Klen Business consulting
Představení
Přináším přes 20 let zkušeností v business analysis a finančním managementu jak z velkých nadnárodních firem, tak i z místních firem střední a větší velikosti. Těžím z dlouhodobé spolupráce se všemi funkcemi podniku, hlavně s obchodem a marketingem. Prakticky ve všech rolích bylo mým úkolem nastavování procesů, jejich standardizace, centralizace a automatizace a to v souladu s požadavky businessu.
Klíčové kompetence
- Analýza business procesů
- Identifikace klíčových parametrů pro rozhodování
- Modelování výhledů a finančních projekcí
- Design a doporučení adekvátních reportovacích nástrojů
- Interpretace business dat
- Podpora při strategickém rozhodování