Reference

Identifikace profitability produktů a prodejních kanálů

Klient

Bisaku - Zavedený šperkařský business s vlastní výrobou

Bisaku je rodinná šperkařská firma se zaměřením na snubní a zásnubní prsteny s důrazem na řemeslné zpracování ve vlastní zlatnické dílně. Obchodně pokryli velká města ČR s přesahem na Slovensko a nově i Rakousko. Jejich výroba zahrnuje jak klasické řemeslo, tak i pracují s moderními pokročilými technologiemi. Společně jsme rozklíčovali obchodní část – profitabilitu prodejních kanálů a produktových skupin a následně jsme se zaměřili i na reálnou nákladovost výroby a identifikovali úzká hrdla ve výrobě. To pomohlo v rozhodování o cílení produktového portfolia, nastavení správné cenotvorby i přenastavení procesů ve výrobě.

Výchozí stav

  • Minimální obchodní reporting vycházející pouze z objednávkových dat.
  • Chybějící výrobní kalkulace, pouze hrubé odhady nákladovosti prodeje.
  • Absence propojení v reportingu profitability.
  • Prakticky žádné plánování na základě definovaných KPIs.

Naše řešení

  • Rozklíčování business procesů a jejich dopady do profitability.
  • Revize a vhodná alokace prodejních a marketingových nákladů.
  • Detailní analýza nákupních a výrobních procesů s přímou kvantifikací v kalkulacích produktových výrobních nákladů.
  • Sjednocení dat do konzistentního reportingového ekosystému umožňující standardizovaný pohled na data zahrnující kompletní profitabilitu produktů a prodejních kanálů. 
  • Vytvoření plánovacích nástrojů, které přímo vychází ze škálovatelných parametrů ovlivňující business s možností tvorby flexibilních plánů pro zhodnocení alternativních scénářů.

Souhrn

  • Vhodné propojení a využití dostupných dat businessu
  • Zmapování procesů od výroby až k zákazníkovi
  • Návrh reportingového ekosystému
  • Modelování adekvátních nástrojů pro strategické rozhodování
  • Projekt ~120 hod

Martin Klen Business consulting

Představení

Přináším přes 20 let zkušeností v business analysis a finančním managementu jak z velkých nadnárodních firem, tak i z místních firem střední a větší velikosti. Těžím z dlouhodobé spolupráce se všemi funkcemi podniku, hlavně s obchodem a marketingem. Prakticky ve všech rolích bylo mým úkolem nastavování procesů, jejich standardizace, centralizace a automatizace a to v souladu s požadavky businessu.

Klíčové kompetence

  • Analýza business procesů
  • Identifikace klíčových parametrů pro rozhodování
  • Modelování výhledů a finančních projekcí
  • Design a doporučení adekvátních reportovacích nástrojů
  • Interpretace business dat
  • Podpora při strategickém rozhodování
Martin Klen Business consulting