Reference

Externí pomoc s finančním řízením a vhodná intepretace business dat

Klient

Zaloto - flexibilní, rychle se měnící a komplexní financial marketplace startup

Zaloto jsou průvodcem na cestě k novému bydlení. Poskytují neveřejné nabídky od developerů a zprostředkovávají nejvýhodnější sazby hypoték na trhu. Jako mladý startup zažili obrovský boom v oblasti hypoték, nicméně, následné ochlazení hypotečního trhu společně s jeho výraznou regulací je přimělo k flexibilní a rychlé diverzifikaci a cílení businessu. Se Zalotem jsme začali spolupracovat již v období hypotečního boomu a to primárně v oblasti externího finančního řízení, efektivního využití a interpretace CRM dat. S následnou diverzifikací jsme pak stáli před výzvou, jak predikovat ještě zcela neznámé business procesy.

Výchozí stav

  • Nízká vizibilita Lead 2 Revenue založená převážně jen na jednoduchých Google Analytics výstupech.
  • Chybějící identifikace reálných nákladů na lead nebo zákazníka.
  • Absence forecastingových modelů.
  • Reporting nepostačující pokrýt dynamické změny businessu.
  • Nepropojený business, P&L a CF reporting.

Naše řešení

  • Identifikace reálné nákladovosti a profitability leadů a B2B zákazníků a efektivity marketingových nákladů.
  • Sjednocení dat do konzistentního reportingového ekosystému, jeho standardizace a automatizace.
  • Propojení s P&L a CF reportingem, zavedení pravidelných analyticko-reportovacích cyklů.
  • Vytvoření forecasting nástrojů, které přímo vychází ze škálovatelných parametrů ovlivňující business s možností tvorby flexibilních plánů pro okamžité zhodnocení alternativních scénářů.
  • Rychlá integrace nově vzniklých business procesů těžící z benefitů jednotného reportingového ekosystému.

Souhrn

  • Externí pomoc s finančním řízením
  • Vhodné propojení a využití dostupných dat businessu
  • Návrh reportingového ekosystému
  • Modelování adekvátních nástrojů pro strategické rozhodování
  • Projekt ~90 hod / měsíční spolupráce ~20 hod

Slovo klienta

"My jako stále relativně mladá a malá společnost jsme silně ovlivněni externími vlivy. V hypotečním boomu jsme hlavně potřebovali utřídit a kvantifikovat naše procesy pro maximalizaci profitability a optimalizaci cash flow. Zde nám Martin poskytl služby a znalosti, které by si standardně mohla dovolit jen velice silná či nadnárodní společnost. S následnou diverzifikací se ale teprve projevila skutečná hodnota Martinových služeb. I při krocích do neznáma jsme vždy měli k dispozici rychlou a flexibilní případovou studii s možnými scénáři vývoje businessu a jejich dopadu do profitu a cash flow, což nám dalo obrovskou podporu v našem rozhodování o dalším směřování businessu."
Martin Šetek
CEO

Martin Klen Business consulting

Představení

Přináším přes 20 let zkušeností v business analysis a finančním managementu jak z velkých nadnárodních firem, tak i z místních firem střední a větší velikosti. Těžím z dlouhodobé spolupráce se všemi funkcemi podniku, hlavně s obchodem a marketingem. Prakticky ve všech rolích bylo mým úkolem nastavování procesů, jejich standardizace, centralizace a automatizace a to v souladu s požadavky businessu.

Klíčové kompetence

  • Analýza business procesů
  • Identifikace klíčových parametrů pro rozhodování
  • Modelování výhledů a finančních projekcí
  • Design a doporučení adekvátních reportovacích nástrojů
  • Interpretace business dat
  • Podpora při strategickém rozhodování
Martin Klen Business consulting