Reference

Identifikace a predikce zákaznické a produktové profitability

Klient

Allgene - distribuční business v oblasti laboratorního vybavení a materiálu

Allgene je obchodní společnost působící na českém a slovenském trhu v prodeji laboratorního vybavení a reagencií pro molekulární i buněčnou biologii a in vitro diagnostiku. V době epidemie covidu 19 zažili obrovský růst, nicméně po jejím ochabnutí byli nuceni více diverzifikovat produktové portfolio a hledat nové prodejní kanály. Společně jsme proto pracovali na správném nastavení reportingu, definici zákaznické a produktové hierarchie a také na vytvoření flexibilního plánovacího modelu

Výchozí stav

  • Nekategorizovaný obchodní reporting vycházející pouze z objednávkových dat.
  • Absence propojení v profitability reportingu.
  • Chybějící návaznost dopadů do celkové P&L a CF.
  • Prakticky žádné plánování na základě definovaných KPIs.

Naše řešení

  • Rozklíčování business procesů a jejich dopady do profitability.
  • Kategorizace zákaznických a produktových skupin.
  • Detailní analýza nákupních a prodejních procesů dle definovaných skupin s dopadem do plné P&L.
  • Sjednocení dat do konzistentního reportingového ekosystému umožňující standardizovaný pohled na data zahrnující kompletní profitabilitu produktů a prodejních kanálů. 
  • Vytvoření plánovacích nástrojů, které přímo vychází ze škálovatelných parametrů ovlivňující business s možností tvorby flexibilních plánů pro zhodnocení alternativních scénářů.

Souhrn

  • Vhodné propojení a využití dostupných dat businessu
  • Návrh reportingového ekosystému
  • Modelování adekvátních nástrojů pro strategické rozhodování
  • Projekt ~80 hod

Slovo klienta

"Covid-19 obrovsky zasáhl do businessu – většinou negativně, ale pro nás pozitivně. Nicméně, po opadnutí této vlny jsme potřebovali přeskupit síly a zacílit na správné zákaznické  skupiny s vhodným produktovým portfoliem. Martin nám pomohl kategorizovat zákaznické a produktové skupiny a identifikovat jejich reálnou profitabilitu. Přenastavil  nám reporting tak, abychom sami byli schopni reporting profitability udržovat. Do toho integroval jednoduchý a pružný plánovací model, který nám pomáhá nalézt odpovědi na možné scénáře vývoje businessu. To nám pomáhá správně zacílit naše obchodní a marketingové aktivity."
Jiří Smutný
CEO

Martin Klen Business consulting

Představení

Přináším přes 20 let zkušeností v business analysis a finančním managementu jak z velkých nadnárodních firem, tak i z místních firem střední a větší velikosti. Těžím z dlouhodobé spolupráce se všemi funkcemi podniku, hlavně s obchodem a marketingem. Prakticky ve všech rolích bylo mým úkolem nastavování procesů, jejich standardizace, centralizace a automatizace a to v souladu s požadavky businessu.

Klíčové kompetence

  • Analýza business procesů
  • Identifikace klíčových parametrů pro rozhodování
  • Modelování výhledů a finančních projekcí
  • Design a doporučení adekvátních reportovacích nástrojů
  • Interpretace business dat
  • Podpora při strategickém rozhodování
Martin Klen Business consulting