Identifikace a predikce zákaznické a produktové profitability
Klient
Allgene - distribuční business v oblasti laboratorního vybavení a materiáluAllgene je obchodní společnost působící na českém a slovenském trhu v prodeji laboratorního vybavení a reagencií pro molekulární i buněčnou biologii a in vitro diagnostiku. V době epidemie covidu 19 zažili obrovský růst, nicméně po jejím ochabnutí byli nuceni více diverzifikovat produktové portfolio a hledat nové prodejní kanály. Společně jsme proto pracovali na správném nastavení reportingu, definici zákaznické a produktové hierarchie a také na vytvoření flexibilního plánovacího modelu
Výchozí stav
- Nekategorizovaný obchodní reporting vycházející pouze z objednávkových dat.
- Absence propojení v profitability reportingu.
- Chybějící návaznost dopadů do celkové P&L a CF.
- Prakticky žádné plánování na základě definovaných KPIs.
Naše řešení
- Rozklíčování business procesů a jejich dopady do profitability.
- Kategorizace zákaznických a produktových skupin.
- Detailní analýza nákupních a prodejních procesů dle definovaných skupin s dopadem do plné P&L.
- Sjednocení dat do konzistentního reportingového ekosystému umožňující standardizovaný pohled na data zahrnující kompletní profitabilitu produktů a prodejních kanálů.
- Vytvoření plánovacích nástrojů, které přímo vychází ze škálovatelných parametrů ovlivňující business s možností tvorby flexibilních plánů pro zhodnocení alternativních scénářů.
Souhrn
- Vhodné propojení a využití dostupných dat businessu
- Návrh reportingového ekosystému
- Modelování adekvátních nástrojů pro strategické rozhodování
- Projekt ~80 hod
Slovo klienta
"Covid-19 obrovsky zasáhl do businessu – většinou negativně, ale pro nás pozitivně. Nicméně, po opadnutí této vlny jsme potřebovali přeskupit síly a zacílit na správné zákaznické skupiny s vhodným produktovým portfoliem. Martin nám pomohl kategorizovat zákaznické a produktové skupiny a identifikovat jejich reálnou profitabilitu. Přenastavil nám reporting tak, abychom sami byli schopni reporting profitability udržovat. Do toho integroval jednoduchý a pružný plánovací model, který nám pomáhá nalézt odpovědi na možné scénáře vývoje businessu. To nám pomáhá správně zacílit naše obchodní a marketingové aktivity."Standardizace reportingu s integrací projektového managementu
Externí pomoc s finančním řízením a vhodná intepretace business dat
Parametrizace a standardizace forecastingu
Identifikace a predikce zákaznické a produktové profitability
Vývoj eCommerce business case simulátoru
Identifikace nákladovosti produktů a správné cenotvorby
Identifikace profitability produktů a prodejních kanálů
Martin Klen Business consulting
Představení
Přináším přes 20 let zkušeností v business analysis a finančním managementu jak z velkých nadnárodních firem, tak i z místních firem střední a větší velikosti. Těžím z dlouhodobé spolupráce se všemi funkcemi podniku, hlavně s obchodem a marketingem. Prakticky ve všech rolích bylo mým úkolem nastavování procesů, jejich standardizace, centralizace a automatizace a to v souladu s požadavky businessu.
Klíčové kompetence
- Analýza business procesů
- Identifikace klíčových parametrů pro rozhodování
- Modelování výhledů a finančních projekcí
- Design a doporučení adekvátních reportovacích nástrojů
- Interpretace business dat
- Podpora při strategickém rozhodování